Onderdeel
Hoofdmenu
Openings- menu
Leerlijnen
Jaarbeelden
School
Referentie kader
Aanbod
gecijferdheid
reken- voorwaarden
positioneren
getals- bewustzijn
Bewerkingen
Rekenen tot 10
Rekenen tot 100
Rekenen tot 1000 e.v.
Tafels en tafelrijen
Principe van vermenig-vuldigen
Kolomsgewijs rekenen
Breuken procenten en verhoudingen
Breuken
Procenten
Verhoudingen
Komma- getallen
Meten en maten
Meten en maten
Vormtekenen en geometrie
Grafieken
Schatten
Doelen
Kerndoelen
Mesodoelen
Literatuur
Literatuurlijst
Artikelen
Kinderen gaan rekenen
Rekenen in beweging
Rekenkranten
Referentie kader
Leerlijnen
Leerlijnen
Logboeken
Jaarbeelden
Contact
Contact
Nieuws
deel:
Leerlijn kommagetallen
5/1
5/2
5/3
5/4
5/5
5/6
Eerste overzicht.
Eerste overzicht. Voorwaarden en verwijzingen.
Kennismaken met de decimale breuken.
Inzicht in de schrijfwijze van decimale breuken. Werken aan de plaatswaarde.
Decimale breuken ordenen op de getallenlijn.
Verder tellen en terugtellen, rangschikken van komma¬getallen op de getallenlijn.
verhoudingen
verbanden
getallen
5/7
5/8
5/9
5/10
5/11
Verkennen van eigenschappen, voornamelijk 10x, 100x, en:10, :100. De analogie met gehele getallen wordt als ondersteuning aangeboden.
Uitvoeren van eenvoudige berekeningen als optellen, aftrekken en het verschil bepalen.
De hoofdbewerkingen met decimale breuken cijferend uitvoeren.
Breuken omzetten in kommagetallen.
Rekenen in context.