Kinderen gaan rekenen | deel: |
Tussendoelen en interventies | ||||||
Deelgebied 1. Ordenend handelen |
Deelgebied 2. Oriƫntatie in ruimte en lichaam |
Deelgebied 3. Oriƫntatie in de tijd |
Deelgebied 4. Meten en meetkunde |
Deelgebied 5. Tellen |
Deelgebied 6. Bewerkingen |
Deelgebied 7. Cijferkennis |
In de deelgebieden vindt u de volgende onderdelen: Let op dit zijn geen links | ||||||
1.1 Correspondentie 1.1.1 Uitleg 1.1.2 Kleuterklas 1.1.3 Eerste klas en tweede klas 1.2 Seriatie (ordenen naar eigenschap) 1.2.1 Uitleg 1.2.2 Kleuterklas 1.2.3 Eerste klas en tweede klas 1.3. Classificatie 1.3.1 Uitleg 1.3.2 Kleuterklas 1.3.3 Eerste klas en tweede klas 1.4. Conservatie 1.4.1 Uitleg 1.4.2 Kleuterklas 1.4.3 Eerste klas en tweede klas |
2.1 Uitleg
|
3.1 Uitleg 3.2 Kleuterklas 3.3 Eerste klas en tweede klas |
4.1. Maatbegrip 4.1.1 Uitleg 4.1.2 Kleuterklas 4.1.3 Eerste klas en tweede klas 4.2. Meten 4.2.1 Uitleg 4.2.2 Kleuterklas 4.2.3 Eerste klas en tweede klas 4.3 Meetkunde 4.3.1 Uitleg 4.3.2 Kleuterklas 4.3.3 Eerste klas en tweede klas |
5.1 Uitleg 5.2 Kleuterklas 5.3 Eerste klas en tweede klas 5.3.1 Akoestisch tellen 5.3.2 Synchroon tellen 5.3.3 Resultatief tellen 5.3.4 Verkort tellen |
6.1 Uitleg 6.2 Kleuterklas 6.3 Eerste klas en tweede klas 6.3.1 Optellen en Aftrekken 6.3.1.1 Het splitsen van getallen 6.3.2 Vermenigvuldigen en delen 6.3.2.1 De weg naar het vermenigvuldigen 6.3.2.2Het delen |
7.1 Uitleg 7.2 Kleuterklas 7.3 Eerste klas en tweede klas 7.3.1 Cijferkennis 7.3.2 De plaatswaarde van de getallen 7.3.3 Positioneren op de getallenlijn |