Breuken | ontmoeting met de breuken.: |
Onderdeel Ontmoeten van de breuken. .
Klas 4 Waarnemen, verbinden en verwerken
Vanuit de beweging Terugpakken naar de eerste klas waarin een stok in tweeën werd gebroken.
Voorbeelden van bewegingsspelletjes.
• Zie hier het wit papier. Met reflectieve vragen.
• Mesje pik spelen waarbij elke keer als een vlak geraakt wordt dit in twee delen kan worden verdeeld.
Overige activiteiten
Waar gebruiken mensen breuken?
Waar vind ik de breuken? Ga daarbij uit van zaken die een verdeling in zich dragen:
• Natuur: Vaak is dat vanuit zichzelf al verdeeld. Een appel of mandarijn.
• Cultuur: Hoe zijn vensters verdeeld, hoe is een klok ingedeeld?
• De muziek kan ook een goede wijze zijn om met de breuken aan de gang te gaan!
• Het geld biedt ook een ingang (Wellicht is deze ingang het best te benutten bij de decimale breuken).