Rekenen tot 100 1000 | Tellen en springen op de getallenlijn: |
Vanuit de beweging
Tevens wordt er in deze stap gewerkt aan het springen in rijen (Als voorbereiding op het werken met de tafelrijen. Zie het werken aan de tafels). Daarnaast staat in de aandacht het springen vanaf 100 naar een daar onderliggend getal. ?
Ook hier worden manieren gezocht om op verschillende manieren uit te komen op het gewenste getal
(voorbeeld vanuit pluspunt tot de 1000).
Overige activiteiten
Aan de realiteit worden de getallen gekoppeld.
Het is wat anders of er 10 blokken gepakt worden of dat er10 stappen gemaakt worden.
Hier kunnen we in de tweede klas de maten al aan de orde laten komen.
Het is belangrijk hoe het honderdveld geïntroduceerd wordt ( als een in tien stukken geknipte 100-getallenlijn).
Rekenen tot 100 In de klas Voor alle onderdelen geldt hier:
1. Werken vanuit concrete situaties
2. Bij alle onderdelen hoofdrekenen
3. Altijd schatten van de antwoorden