Verbanden | Gebruiken: |
C. Gebruiken
Tabellen, diagrammen en grafieken gebruiken bij het oplossen van problemen - Rekenvaardigheden gebruiken
1-fundament
Toelichting en voorbeelden bij 1-fundament
Toelichting en voorbeelden bij 1-streef
Functioneel gebruiken
Functioneel gebruiken
Functioneel gebruiken
- Kwantitatieve informatie uit tabellen en grafieken gebruiken om eenvoudige berekeningen uit te voeren en conclusies te trekken, bijvoorbeeld:
In welk jaar is het aantal auto’s verdubbeld t.o.v. het jaar daarvoor?Kwantitatieve informatie uit tabellen en grafieken gebruiken om eenvoudige berekeningen uit te voeren en conclusies te trekken.
- Basisschool De Windroos. (Uit: Alles telt)
- In groep 8 zitten meer jongens dan meisjes, hoeveel meer?
- In groep 5 zitten meer kinderen dan in groep 8. Hoeveel meer?
- Hoeveel kinderen zitten in de gehele bovenbouw (groep 6,7 en 8)?
- Heeft de Windroos dit jaar meer jongens of meer meisjes?Kwantitatieve informatie uit tabellen en grafieken gebruiken om eenvoudige berekeningen uit te voeren en conclusies te trekken.
- Kijk naar de grafiek. (Uit: Pluspunt)
- Hoeveel graden is het verschil tussen de laagste en de hoogste temperatuur deze week?
- Hoeveel graden is het verschil op zaterdag, tussen de laagste en de hoogste temperatuur?
- Op welke dag zie je het grootste temperatuurverschil?
- Hoort deze grafiek bij een week in de zomer, de winter, de herfst of het voorjaar? Waarom denk je dat?
Overgenomen uit: Concretisering referentieniveaus rekenen 1F/1S SLO